Prawo do odstąpienia od umowy
-
Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą określonym w art. 38a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego), który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyny składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
-
Do zachowania terminu 14 dniowego wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać listownie na adres siedziby Sprzedawcy lub drogą mailową na adres sklep@elhurtinstal.pl
-
Wzór oświadczenia jest do pobrania w następującym hiperłączu kliknij aby pobrać.
-
Towar należy odesłać niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 14 dni. W tym samym terminie Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu uzyskanej ceny sprzedaży wraz z wszelkimi kosztami dodatkowymi (w tym kosztami wysyłki) do Klienta.
-
Towar należy odesłać na adres:
elhurtinstal.pl
Elhurt-Instal Grzegorz Sawicki
ul. Wojska Polskiego 44
19-200 Grajewo
-
Towar należy zwrócić w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Klient powinien zwrócić towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, z zastrzeżeniem zdania pierwszego, jaki otrzymał od Sprzedawcy. W szczególności powinien dołączyć wszelkie otrzymane wraz z towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania, itp. dokumenty (nie dotyczy dowodu zakupu) a także oryginalne opakowanie również wtedy, gdy zostało usunięte w ramach wykonywania zwykłego zarządu rzeczą sprzedaną.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
-
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w zestawie z innym towarem zwrotowi podlega cały zestaw.
-
W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy Koszt odesłania towaru ponosi Klient.
-
Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży na powyższych zasadach nie przysługuje w odniesieniu do umów:
-
w których towarem są rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w których towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
o świadczenie Usługi dodatkowej, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta będącego Konsumentem, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
Sprzedawca dokona zwrotu przy użyciu tego samego kanału płatności.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Gwarancja, reklamacja, odpowiedzialność za szkody
-
W przypadku zastrzeżeń co do zakupionego towaru Klientowi, będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia wynikające z Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020, poz. 287 t.j.).
-
Sprzedawane towary mogą być objęte gwarancją udzieloną bezpośrednio przez ich producentów. Dokładne informacje, w tym adresy punktów serwisowych znajdują się w kartach gwarancyjnych dołączanych do towarów oraz na stronach internetowych producentów. Sprzedawca nie udziela gwarancji na sprzedane towary.
-
W stosunku do Konsumenta w rozumieniu art. 221 k.c. Sklep ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przez 2 lata od daty zakupu. Zgłoszenie reklamacji następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@elhurtinstal.pl, bądź pisemnie na adres: ul. Wojska Polskiego 44, 19-200 Grajewo.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a w przypadku, gdy Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
-
W przypadku sprzedaży nie stanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza się stosowanie przepisów zawartych w artykułach 556-576 Kodeksu Cywilnego.
-
Przed odbiorem przesyłki z zakupionymi towarami Klient zobowiązany jest do sprawdzenie jej stanu. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub uszkodzenia opakowania konieczne jest rozpakowanie przesyłki w obecności doręczyciela i sprawdzenie, czy towar nie uległ uszkodzeniu w transporcie. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru konieczne jest spisanie protokołu wraz z doręczycielem. W przypadku, gdy doręczona przesyłka nie nosiła znamion uszkodzenia, a zawartość jej uległa zniszczeniu w transporcie, należy niezwłocznie, w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia odbioru przesyłki zażądać od przewoźnika ustalenia stanu przesyłki na podstawie art. 74 ust.3 Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.
-
Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenia zakupionego towaru powstałe w trakcie jego transportu. Wszelkie roszczenia związane z uszkodzeniami przesyłki powstałymi w transporcie Klient powinien zgłaszać bezpośrednio przewoźnikowi doręczającemu przesyłkę.
-
Wyłącza się odpowiedzialność sprzedawcy za wszelkie szkody wynikłe na gruncie umów sprzedaży zawieranych na podstawie niniejszego regulaminu. Wyłączenie odpowiedzialności ma zastosowanie niezależnie od podstawy prawnej roszczenia (odpowiedzialność kontraktowa, delikt, odpowiedzialność za produkt lub jakakolwiek inna podstawa prawna).
-
Wyłączenie odpowiedzialności o którym mowa w ust. 8 powyżej nie znajduje zastosowania w stosunku do umów, w których Klientem jest Konsument, szkód na osobie w odpowiedzialności deliktowej oraz szkód wyrządzonych przez Sprzedawcę umyślnie.